Terwijl ontspannen in het water park in de hersenen zwemmers ging een gevaarlijke parasiet

Terwijl ontspannen in het water park in de hersenen zwemmers ging een gevaarlijke parasiet

12-jarig meisje op vakantie met haar ouders in het water park, tijdens het zwemmen geïnfecteerd door een parasiet die haar hersenen en verkozen voeding doorgedrongen.

Volgens CNN, een paar weken geleden hardig familie in Arkansas, ging om te rusten in het water park. 12-jarige Kali hardig (Kali hardig) stoeien in het meer onder toezicht van hun ouders, maar hun macht was niet in staat om te voorkomen dat gevaarlijke parasieten in het lichaam meisjes.

Terwijl ontspannen in het water park in de hersenen zwemmers ging een gevaarlijke parasiet

Een dag na het baden in Cali koorts en er was een ernstige hoofdpijn.

"In het begin, mijn dochter begonnen met een koorts, en toen klaagde ze van ernstige pijn in de nek en misselijkheid. Elk uur van haar toestand verslechterde. Kali huilde en zei dat ze erg ziek was, dus ik nam haar mee naar het ziekenhuis, "- zegt de moeder van de 12-jarige Amerikaan.

Terwijl ontspannen in het water park in de hersenen zwemmers ging een gevaarlijke parasiet

In het ziekenhuis artsen hebben patiënten lumbale punctie en in de cerebrospinale vloeistof ziekte veroorzaken - amoebe Naegleria fowleri (lat Naegleria fowleri.), Blijft in zoet water met een temperatuur van 25-30 ° C Experts verklaarde Kali's moeder dat de parasiet is doorgedrongen in de neus en vervolgens in het brein van haar dochter, waardoor de ontwikkeling van amoeben meningo (ontsteking van de hersenen).

Artsen ging het meisje in een kunstmatige coma om het metabolisme te vertragen en de zwelling van de hersenen te verminderen, en ga dan verder met de behandeling ervan.

Terwijl ontspannen in het water park in de hersenen zwemmers ging een gevaarlijke parasiet

"We hebben geïntroduceerd 12-jarige patiënt antimycotica, antibiotica en nieuwe experimentele geneesmiddelen worden verkregen van de Centers for Disease Control and Prevention (Centers for Disease Control and Prevention, CDC). Na de behandeling, we opnieuw deden de analyse van de cerebrospinale vloeistof van Kali en vond geen spoor van hem in amoebe. Andere gevallen van de ziekte veroorzaakt door deze parasiet, eindigde niet zo gunstig. Blijkbaar is de juiste actie meisjes moeder rende het kind naar het ziekenhuis het leven van haar dochter gered, "- zei een van de artsen de behandeling van Kali - Dr. Sanjeev Paz (Sanjiv Pasala).

Terwijl ontspannen in het water park in de hersenen zwemmers ging een gevaarlijke parasiet

Op dit moment zijn 12-jarige Amerikaan is nog steeds in kritieke toestand, en artsen kunnen niet zeggen hoe beschadigd haar hersenen en wat zijn de kansen op overleven meisjes.

Na het incident met Kali hardig Center for Disease Control and Prevention aanbevolen dat alle Amerikanen zich aan de volgende regels: vermijd zwemmen in zoet water, als de luchttemperatuur hoog is, en het water laag is; houd je neus dicht of het gebruik clips; na het baden neusholte wassen met gedestilleerd water; Til van sediment uit de bodem van de vijver.